torsdag 18 april 2013

Loparnaa, Musik.

http://www.youtube.com/watch?v=f332GNP9erU

1: Hur beskriver du att färgen låter? Varför låter den på detta sätt?
Svar: Jag beskriver den som ljus. För blå känns som en känslig färg lite. Men samtidigt svängig. Och även än färg där man bara vill släppa loss och sluta tänka och känns.
2: Hur låter er komposition i förhållande till den/de färger ni har valt?
Svar: Jag tycker att färgen blå känns mer åt det svängiga och ljusa hållet. Därför gjorde jag den så.
3a: Var skulle musiken ni har komponerat kunna passa in?
Svar: På någon raplåt kanske. Lugn raplåt.
3b: På vilket sätt passar musiken in här? Ge exempel.
Svar: För den är ganska mixad och mycket elektroniska bitar. Och dunk och sådant.
4: Hur skulle musiken ni har komponerat kunna påverka dig eller andra personer?
Svar: Jag tror man påverkas av den musiken man tycker om. Men jag tror att folk skulle kunna bli påverkade på olika sätt av denna låten. Folk kanske känner sig sugna på att dansa till den, och om det vore någon sång i låten hade de säkert börjat sjunga också.
4b: Varför blir man påverkad på detta sätt av musik? 
Svar: Musik är något man bara känner hur kroppen vill börja röra på sig och dansa. Och visa låtar kan man bara känna att man vill börja gråta, för om man mår på ett sätt kan det vara skönt att lyssna på en låt som är likadan i känslan. Eller det är oftast så för mig. 

(Förresten så tyckte jag låten var bättre innan, men sedan flytta jag på allt..)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar